Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbestemmelser finder anvendelse på varer, der er købt på www.jobo.dk. www.jobo.dk ejes af Bolighuset Jobo ApS, CVR-nr. 51663217, Albuen 1, 6000 Kolding, tlf. 75 50 68 33,  [email protected] . Alle aftaler indgås på dansk. På www.jobo.dk kan du kun bestille varer via vores website.  

Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på hjemmesiden, er du velkommen til at kontakte os på [email protected] eller telefonnr. 75 50 68 33, da det er muligt, at vi har den forespurgte vare i vores fysiske butik Jobo Møbler i Kolding. 

Du kan kontakte os på tlf.: 75 50 68 33 eller på mailadresse: [email protected] i tidsrummet: Man-fre kl. 10:00 – 17:30 lør. 10:00-16:00. Vi vil bestræbe os på at svare dig inden for 24 timer på hverdage. 

 

Betaling 
Hos www.jobo.dk kan der betales med følgende betalingsformer: Visa og Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express og Mobile Pay. Der opkræves ingen gebyrer for køb med førnævnte kort. 

Priserne er angivet i danske kroner inklusiv 25 % moms. Prisen for fragt lægges oveni prisen på varen. Du vælger fragtform i slutningen af betalingsforløbet. Vi trækker først beløbet, når varen afsendes.   

Har du bestilt flere varer, og er en af varerne i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når den afsendes. Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, kan du sende en mail til [email protected]. 


Reservation af beløb
 
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. 

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil: 

1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller 

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder. 

 

Finansiering med SparXpres 
Vi tilbyder at du kan få finansieret dit køb med SparXpres. Med en finansieringsløsning fra Sparxpres, kan du vælge at tilbagebetale dit lån på 12 – 72 måneder.  

Tilbagebetalingsperioden afhænger af det lånte beløb. På den måde har du frihed til at købe når du har lyst, eller du finder den ønskede vare til en god pris. 

Prisen er afhængig af det beløb du ønsker at låne. Læs mere om betingelserne her: https://sparxpres.dk/  


Levering
 
Varer der er på lager ved os vil blive leveret 1-3 hverdage efter dit køb. Varer der ikke er på lager ved os kan have længere leveringstid. Bestilte varer sendes som udgangspunkt samlet.  

Bestiller du en lagervare på hverdage før kl. 12:00, vil din bestilling typisk blive sendt samme dag. Lagervarer med kompliceret logistik, eller som skal sendes med fragtmand, vil typisk nå frem indenfor 6-10 dage. Bestiller du en vare på restordre, kan du forvente en længere leveringstid. Disse er dog markeret og oplyst under de omtalte produkter. 

Bestiller du en vare, der ikke er på lager, bestilles den hjem. Ved kort leveringstid, typisk under 10 dage, kontaktes du ikke, og ved længere leveringstid vil du modtage information om forventet levering. Der må forventes en længere leveringstid, omkring julesalg, udsalg, Black Friday m.m. 

Alle oplyste leveringstider skal med andre ord betragtes som vejledende. Har du et særligt behov, så ring og lad os hjælpe. 

Vi leverer med GLS, vores egen Jobo fragt og andre fragtfirmaer.  

Ved levering i pakkeboks/pakkeboks kan det i enkelte tilfælde ske at pakkeboksen/shoppen er fyldt. I disse tilfælde vil pakken blive leveret i nærmeste ledige pakkeboks/shop. 

Ved bestillinger over 1.000 DKK er fragten gratis*. Ved bestillinger under 1.000 DKK vil koste fra 39 DKK. 

*Gratis fragt er ikke gældende ved bestilling af varer, hvor størrelse og vægt overstiger GLS’ krav til pakke størrelse og volumen. 

Fri levering gælder for forsendelse til Danmark til brofaste øer. For forsendelse til Færøerne og Grønland og andre lande, kontakt os for individuelt tilbud. 


Levering (Udland)
 
Jobo Møbler leverer principielt over hele verden. Dog egner alle pakker sig ikke til international shipping, eksempelvis spejle, keramik og andre produkter med høj reklamationsrisiko. Baseret på en individuel vurdering af varens art vil vores lager enten sende varen eller kontakte dig, såfremt varen ikke kan sendes. 

Ønsker du en vare leveret til udlandet bedes du kontakte os for tilbud på fragten på [email protected]. 

 

Fortrydelsesret 
Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler på www.jobo.dk og ikke ved køb i vores fysiske butik. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret. 

Du har ret til at fortryde en aftale 14 dage efter den dag, hvor du får varen i fysisk besiddelse. 

Fortrydelsesformular 

Har du bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du får den sidste vare i fysisk besiddelse. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.  

Du har dog ikke fortrydelsesret ved køb af varer, der er specielt fremstillet til dig købt i butikken. 

 

Sådan udnytter du fortrydelsesretten 
Der er indgået en bindende aftale, når du klikker på betalingsknappen. Vi sender efterfølgende en ordrebekræftelse, hvor der også er en fortrydelsesformular. 

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan sende en e-mail til [email protected], eller et brev til Jobo Møbler Aps, Albuen 1, 6000 Kolding. 

Du kan ikke fortryde ved at nægte modtagelse af varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder. 

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular 

Benytter du fortrydelsesformularen, kvitterer vi for modtagelsen pr. mail. 

 

Fortrydelse af en del af købet  
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb. 

 

Returnering af varen og returomkostninger 
Hvis du fortryder købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til os eller til Jobo Møbler, Albuen 1, 6000 Kolding uden unødig forsinkelse og senest 30 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 30 dage. Du skal selv betale for returnering af varen. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Møbler. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: Kr. 500. 

 

Tilbagebetaling af pengene 
Når du fortryder et køb, refunderer vi købsprisen til dig. 

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.  

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder fragtomkostninger (det gælder dog ikke ekstra fragtomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder). 

Vi tilbyder gratis fragt på køb over kr. 1.000. Hvis du ved købet har opnået gratis fragt og vælger at fortryde dit køb, får du kun købsbeløbet for varerne retur. 

Hvis returemballagen ikke kan bruges til en ny kunde, kan udgiften til ompakning trækkes fra fragtudgiften. 

Beløbet tilbagebetales uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du fortryder. Vi kan dog tilbageholde betalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, eller du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret. 

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen. 

 

Afprøvning af varen og emballage 
Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på. 

Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i egentlig brug. Du må derfor ikke klippe mærker og lignende af. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage.  

Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetaler vi ikke købsbeløbet. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage. 

Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer. 
 

Reklamation – hvis der er noget galt med varen 
Hvis der er en mangel ved en vare, fx en materiale- eller fabrikationsfejl, finder købelovens regler anvendelse. 

Du kan reklamere over mangler ved varen inden for 24 måneder fra leveringstidspunktet ved at henvende dig til os på [email protected] . Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. 

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Vi beder dig om at oplyse så detaljeret som muligt, hvad problemet er. Brug gerne vores reklamationsskema, som du kan finde HER. Det er ikke et krav, men det gør det lettere for os at finde fejlen, og minimerer ekspeditionstiden på reklamationen. 

Hvis reklamationen er berettiget, tilbagebetaler vi dine rimelige fragtomkostninger. 

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. 

Er der tale om en reklamation, i forbindelse med fragten, hvor du modtager en beskadiget vare, beder vi dig om at tage billeder af pakken og af varen og maile den til os på [email protected], helst 3 efter modtagelsen. 

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling. Vi anbefaler at varen returneres via PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er det muligt at spore pakken hele vejen til os og dermed undgå enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til os. Samtidig har du som kunde mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted. 

 

Tilbagesendte varer som ikke indeholder fejl 
Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Jobo Møbler, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke kan konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et gebyr for undersøgelse og håndtering af produktet. 

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan Jobo Møbler ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter. 

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet. 

 

Klageadgang 
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte [email protected]. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus: https://kpo.naevneneshus.dk/  

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet. 

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling 

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her http://ec.europa.eu/odr    

 

Persondatapolitik  
Den dataansvarlige på jobo.dk er Bolighuset Jobo ApS. Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: 

Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Se mere her: https://jobo.dk/persondatapolitik/ 

Personoplysningerne registreres hos Bolighuset Jobo ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 

Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål. 

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan fx være, hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: [email protected]    

 

Forbehold for farvegengivelse 
Vi gør os meget umage med, at vise varerne så virkelighedstro som muligt, og at alle relevante detaljer er vist på billederne og beskrevet i teksten til varen. Dog vises farver forskelligt fra skærm til skærm, samt opfatter vi billeder forskelligt. Derfor kan vi ikke garantere, at din vare har lige præcis den farvenuance, som vises på din skærm. Nogle farver er vanskelige at gengive på billeder. Er det tilfældet ved en vare, vil vi altid skrive det i teksten, så du er forberedt på dette. 

 

Erstatning, forsinkelse eller mangler 
Erstatningskrav over for Jobo Møbler som følge af dit direkte tab kan ikke overstige fakturabeløbet ekskl. moms for den solgte vare. Købelovens mangels-regler kan finde anvendelse. 


Værneting og lovvalg
 
Tvister mellem Jobo Møbler og køber afgøres ved retten i den retskreds, hvor køber bor. Dansk ret finder anvendelse. 


Copyright
 
Indholdet på www.jobo.dk herunder tekster, billeder, design m.m. er beskyttet af ophavsretsloven. Uautoriseret brug af ovenstående vil medføre retsforfølgelse. 

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.02.2024